Mjölkproteinfritt

Idag var jag hos barnläkaren på BVC.
Den tiden kom verkligen perfekt då Alice har varit mer eller mindre kaos och hållit låda hela veckan.
Det bekommer mig inte alls att hon skriker och har sig, däremot så bryter jag ihop för att jag känner mig så fruktansvärt otillräcklig. På dagarna när jag är hemma ensam är jag allt hon har, och jag kan inte göra henne nöjd.
Det är så fruktansvärt påfrestande :( Igår grät jag mig igenom dagen typ.. inte för att det hjälper men jag kan inte göra så mycket annat.
Jag förklarade allt hon har för sig på BVC och vi kom fram till att jag ska prova mjölkproteinfri kost i 3veckor.
Med undantag på lördag då vi ska ha gäster och jag vet inte hur jag ska kunna göra hela kvällen mjölkproteinfri.
 
I övrigt så finns det väldigt mycket bra saker utan mjölkprotein, dock ska jag även undvika soyaprodukter så det blir det helt enkelt havreprodukter. Men det ska nog gå bra..

Vi får se om skriket och kräkningarna minskar.
Jag tror att kräkningarna beror på luft. Det är ett väldans slängande från tutte till tutte med försök till rapar däremellan. Ibland känns det som att hon inte blir tillräckligt mätt, samtidigt som det ibland känns som att hon äter för mycket och därav spyr. Hon följer sin kurva fint men som barnläkaren sa är hon ju inte ett av dem barnen som ökar mest i vikt, med andra ord så skulle hon gott kunna gå upp lite mer, men hur då? hon äter ju heeela tiden.
Nästan för ofta kanske? Hur får man timmarna att öka utan att man på något sätt är dumma mot dem och låter dem gå hungriga?
 
En annan sak kan vara att hon är överstimulerad så nu blir det lite lugnare puckar framöver :)


Har du några tips på maträtter som är mjölkproteinfria samt soyafria? Jag ska också prova mjölkproteinfri samt soyafria kost i 3 veckor nu pga att min bebis skriker för han har ont i magen :(. Tycker det är så himla svårt att hitta maträtter. Kram

Svar: Hej!Förlåt för sent svar.
Jag har inga direkta maträtter så utan jag anpassade måltiderna efter det mjölkproteinfria.
Det finns ju smör, margarin osv som är mjölkPfria. och sen så får man helt enkelt utesluta grädde och andra mejeriprodukter från matlagningen. det blir enligt mig inte lika bra men det funkar. så jag fortsatte helt enkelt med samma maträtter men med lite andra ingredienser.

Jag som är fikatorsk åt ihjäl mig på singoallakakor, dem är OK att äta. Även polarbröd, så det åt jag en del av.

För mig visade det sig att det inte var detta som spökade utan att hon åt för ofta, hon åt sig till magknip. stackarn...

Maria

2014-02-04 | 14:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback