Häst häst!

I lörsags så var jag ute och red med grannen :) superfina hästar!! Vi red runt lite här i skogarna. Tanken är att jag ska hjälpa honom när han inte hinner med :) 
Han har två skimlar som båda är fälttävlanshästat från början, dem hopptränas osv idag men tävlas inte. 

Vid lunch på lördagen mötte jag upp Helena på Frötuna gård. Vilket fantastiskt vackert ställe! Inredningen var helt magisk.. Vi skulle fika och jag skulle träffa hennes Lusse för första gången, en 4årig valack som är blandning halvblod/lucitano. dock en mindre variant då hon hoppats på mer halvblod. 156,5 utan skor. 
Jättefin iaf! Pga död mobil togs inga bilder.
Vi fikade även med stallägaren som undrade om jag ville rida ena hennes häst, så då åkte jag upp på hästryggen igen. Längesedan jag red en sån stor häst. Även dressyrsadeln var jag ovan med. Hon frågade sedan om jag vill börja rida Sashi som han heter, och vist! En riktigt barbiehäst. Svart med vit bläs och vita strumpor.

I går, söndag så åkte jag ut för att träffa Helena igen. Denna gång skulle jag upp på Lussemans rygg. Hom får barn i dec och får därför inte rida, så nu får jag helt plötsligt rida en till häst då jag ska hjälpa till med inridningen på Lusse. Kul!! Vilken hästhelg och jag blrjar ana att Alice blir en liten hästtjej :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback